top of page

Misiunea Serviciului de asistență la domiciliu (SAD) este prevenirea instituționalizării persoanelor vârstnice care nu se pot întreține și gospodări singure. Serviciul funcționează din anul 2012 în orașul Jimbolia, str. Ioan Slavici, nr. 132, judeţul Timiş, și este acreditat conform legii cu licența de funcționare nr. 1967 din 30.06.2016.

 

Blythswood urmărește creșterea calității vieții persoanelor vârstnice cu grad de dependență ridicat, respectarea demnității și libertății de a alege, asigurarea unui spațiu locativ curat și decent, menținerea autonomiei pe o perioadă cât mai lungă, prevenirea agravării situației de dependență, acordarea sprijinului necesar familiei care are în îngrijire persoane vârstnice dependente, asigurarea continuității serviciilor, reducerea riscurilor privind siguranța la domiciliu a persoanelor vârstnice, diminuarea costurilor pe care le presupune îngrijirea de lungă durată în regim rezidențial, prevenirea spitalizărilor repetate și a instituționalizării persoanelor vârstnice care suferă de afecțiuni cronice generatoare de dependență, aprovizionarea cu cele necesare traiului, achitarea facturilor, taxelor, impozitelor, etc.

Asistență la Domiciliu

Celor 15 persoane vârstnice care au accesat acest serviciu asociația le oferă:

  • ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, transfer şi mobilizare, deplasarea în interior, comunicare;

  • ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor, activităţi de petrecere a timpului liber.

 

Criteriile de selecție a persoanelor asistate sunt:

  • economice (venituri modeste)

  • socio-locative (locuinţă improprie, insalubră)

  • medicale (nevoia supravegherii și tratamentului ambulatoriu)

  • familiale (partener decedat, absența copiilor)

  • psiho-afective (riscuri privind siguranța, forme ușoare de demență)

 

Serviciile de curățenie se referă la măturat, aspirat, spălat pe jos, spălat geamuri și perdele, scuturat covoare, curățat în curte sau deszăpezire în timpul sezonului rece. Aprovizionarea înseamnă în principal achiziționarea de alimente, apă și băuturi răcoritoare, bunuri consumabile, medicamente, precum și plăți efectuate în numele beneficiarului (taxe, impozite, facturi utilități). Serviciul de consiliere include informarea și îndrumarea beneficiarilor în problemele vieții de zi cu zi, antrenarea lor în diverse activități, participarea acestora la evenimente culturale și expoziții, cursuri IT sau programe de tip “să îmbătrânim frumos”.  Supraveghere medicală are un scop în general profilactic, prelungirea tratamentului în cazul afecțiunilor cronice, măsurarea periodică a tensiunii arteriale, efectuarea de injecții la domiciliu, schimbarea pansamentului, dar și îndrumarea beneficiarilor cu sfaturi practice pentru menținerea unei vieți active și sănătoase.

Frecvența și durata intervențiilor săptămânale: 3 vizite/săptămână x 1,5 h în prima săptămână + 2 vizite/săptămână x 1,5 h în următoarea săptămână din partea personalului de curățenie (zona 1), 1 vizită/săptămână x 2 h din partea personalului de curățenie (zona 2), 1 vizită/săptămână x 0,5 h din partea asistentului social, și 1 vizită/lună x 0,5 h din partea medicului/asistentului medical.

 

Personalul implicat în acordarea serviciilor este format din: un asistent social (având și rolul de coordonator al serviciului), doi îngrijitori la domiciliu (calificați) și un asistent medical.

Serviciul beneficiază de subvenție de la bugetul local conform Legii 34/1998, iar beneficiarii contribuie cu 75 lei/lună la acoperirea celorlalte costuri.

bottom of page